HTML

Linkek

A futás olyan hegyek nélkül, mint az élet futás nélkül. Lapos.

Friss topikok

  • csuth.tamas: Onedoor Trail a Mecsekben :) (2019.10.01. 07:19) Instant túrák áttekintés
  • Zsalapa: Valamennyi "40 éves hobbifutó" nevében gratulálok! :D (2019.03.13. 14:05) VTM 2019
  • luy123: Készülőben van egy Pilisi Kilátások Kör is, a "Pilisi Kilátások" jelvényszerző mozgalom alapján. (2016.10.20. 15:50) Körző
  • RabiMiki: Csákvár már vááááros! Aztakutyafáját! Gratulálok! :) (2014.10.12. 21:40) VérKör bringával
  • ubp: Egészen kedvet kaptam :) De tudom, hogy milyen sok munka, futás van mögötte! Gratulálok a szép te... (2014.05.11. 22:46) Terep százas 2014

Vértesi terepmaraton 2014

2014.03.31. 16:51 pamutmamut

A tavalyi embertelen körülmények után, idén ragyogó napsütés és száraz pálya várt minket a Vértesi terepmaratonon. Az autó hőmérője induláskor 3 fokot jelzett, de a rajtban már meleg napsütés volt. Korán érkeztünk és Paripával felállítottuk a rajt-cél kaput. Átvettük a dugókát (időmérő), rajtszámot, majd átöltöztünk. Sok ismerős volt a rajtban, népszerű verseny a terepfutók körében.

9:00-kor elrajtolt a mezőny. Idén a maratoni távon indultam, Paripa pedig az ultrán. Az időtervem 4:45 perc volt, amihez erős tempót kellett menni. A faluból (Szár) kifelé beszélgetve haladtunk. Viszonylag nagy tömeg volt, de nem zavartuk egymást. Az első komoly emelkedőn gyaloglásra váltottunk. Könnyedén megvolt a tető, majd futás a toronyig. Az első időellenőrző pont érintése után a gerincen futottunk, nagyjából sík terepen. Csak egy kulacsot vittem magammal, 6 deci vízzel és két gélt. A meleg idő miatt rövidujjú, rövidnadrágban futottunk, ami jó választás volt. Jól ismert terepen haladtunk, a Macska-bükknél a kék keresztre váltva folytattuk az utat. Egy kis hullámvasút után Körtvélyespuszta és a K+ -on emelkedő. Mivel bőven a tervezett időn belül voltunk, gyaloglásra váltottunk. 

Csákányospusztára 1 óra 22 perc alatt értünk (tervezett 1:35). Ittam 3 deci ISO-t, és teletöltöttem a kulacsom. Banánt, olivabogyót és nápolyit ettem. Nem siettem el a frissítést, Paripa már el is indult mire végeztem.

VTM_önarckép.jpg

Mária szakadékon felfelé megbeszéltük, hogy kicsit gyors ez a tempó és vissza kell fogni magunkat. A Vitány-vár előtti emelkedőn elhagytam Paripát, kb. 100 méterrel tovább futottam és csak a legvégén kezdtem gyalogolni. Innen egyedül folytattam az utat. Vitány-várnál újabb időmérő, majd lefelé a meredek zöld háromszögön. Nagyon csúszott, de épségben leértem. Az allergiám nem sokat segített, a virágzó fák miatt folyamatosan folyott az orrom. Orron át alig kaptam levegőt, így szájon át vettem! :-) A kék jelzésen haladtunk Gesztes felé. A meredekebb emelkedőkbe bele-bele gyalogoltam, de a sík és a lejtős szakaszok jó tempóban mentek. Gesztesre érve (24,4 Km) már éreztem, hogy bent leszek a tervezett időn belül. 2 óra 38 percet mutatott az órám. A kútnál vizet engedtem a fejemre, mert már elég meleg volt. 

 A K+ -on óvatosan emelkedett a pálya. Az elejét lassú tempóban megfutottam. A meredek részen gyaloglásra váltottam. Hosszú meredek emelkedő volt. Küzdöttem felfelé. Felérve ittam és kicsit kifújtam magam. Lefelé futottam. A zöld jelzésre váltottunk és újabb emelkedő jött. Ez már valamivel szelídebb, a VérKör-hegyre vezet. Fölfelé találkoztam egy sráccal, akinek vádli problémái voltak. Lefelé elhagytam. Kapberek pusztai pont előtt enyhe emelkedő volt, nem bírtam megfutni. Gyalogolva érkeztem a pontra, eléggé megtörve. Egy kis darab banánt tudtam letuszkolni a torkomon. Ettem sót és ittam kólát. A kulacsba vizet töltöttem és gyalog indultam tovább.

Innen 11 Km volt hátra. Majdnem sík szakasz várt rám egy-két huplival. Futni kezdtem és nagyon jól ment. 5:30-as tempóban ügettem a cél felé. 1,5 km múlva meg kellett állnom. Gyalogoltam 1-200 métert. Utána megint jól ment. Lassabban nem esett jól futni, de ezt a tempót meg nem bírtam folyamatosan. Összességében lassúnak tűnt. Menet közben megettem egy gélt és ittam rá vizet. Az utolsó pont is eljött végre.

Só és kóla, vizet töltöttem. Az aszfaltos szakaszt megfutottam, még rengeteg időm volt. A szűk bozótos ösvényen gyalog, majd futás lefelé. Megelőztem egy srácot. A város előtt egy kis séta, erőgyűjtés. Az utolsó szakaszt jó tempóban teljesítettem és beértem a célba. 4 óra 22 percet mutatott az órám! 

Leültem és szuszogtam. Kellett hozzá egy kis idő mire fel tudtam fogni. 6:30-as kilométerekkel, 9,3 Km/h -ás átlagsebességgel futottam le a 40,5 Km-es távot 1000 méter szinttel. Tökéletes! :-)

Lezuhanyoztam és a helyi kiskocsma teraszán citromos sört szürcsölve vártam a többieket. Paripa is befutott 5 ó 55 perces idővel az ultratávon (52 Km). Nagyon szép időt ment.

A szervezésre nem lehet panasz, Csanya és csapata kitett magáért. Jó jelölés, kiváló frissítés volt. A hangulat is jó volt, sok ismerőssel találkoztunk. Jövőre is megyünk!  

 VTM_verszállítás_1.jpg

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: Terepfutás Vértes

A bejegyzés trackback címe:

https://tereperdo.blog.hu/api/trackback/id/tr745886579

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása