HTML

Linkek

A futás olyan hegyek nélkül, mint az élet futás nélkül. Lapos.

Friss topikok

  • csuth.tamas: Onedoor Trail a Mecsekben :) (2019.10.01. 07:19) Instant túrák áttekintés
  • Zsalapa: Valamennyi "40 éves hobbifutó" nevében gratulálok! :D (2019.03.13. 14:05) VTM 2019
  • luy123: Készülőben van egy Pilisi Kilátások Kör is, a "Pilisi Kilátások" jelvényszerző mozgalom alapján. (2016.10.20. 15:50) Körző
  • RabiMiki: Csákvár már vááááros! Aztakutyafáját! Gratulálok! :) (2014.10.12. 21:40) VérKör bringával
  • ubp: Egészen kedvet kaptam :) De tudom, hogy milyen sok munka, futás van mögötte! Gratulálok a szép te... (2014.05.11. 22:46) Terep százas 2014

VérKör bringával

2014.10.12. 21:18 pamutmamut

Már jó ideje foglalkoztatott a gondolat, hogy kerékpárral is teljesítsem a VérKört. Többen jelezték, hogy szűk a 7 órás szintidő és ez különösen motivált. Idén nem tekertem semmit (futottam), egészen július 15-ig. Akkor ültem először bicóra és betekertem könnyű terepen a 17 Km-re lévő munkahelyemre. Innentől heti 2x bicóval jártam dolgozni, néha nagyobb kerülőket téve. Augusztusban heti 3-ra növeltem az edzések számát. Október 11-re tűztem ki az indulás napját, addigra több mint 1100 Km-t sikerült tekernem. Úgy éreztem, hogy ha komolyabb technikai hiba nem lesz, akkor képes leszek letekerni a 77 Km-t, 1600 szinttel.

Szombaton 7.30-előtt már a csarnoknál voltam, ahol láttam egy autót, tetején bringákkal. Az egyik srác oda jött hozzám, a sportcsarnokot kereste. Zoli és Peti is a Vérkört szerette volna teljesíteni.

vk_rajt.jpg

Mondtam nekik, hogy ha egyezik a tempónk, akkor mehetünk együtt. 10 perc múlva ott is voltak teljes menetfelszerelésben. Leolvastuk a QR kódot, majd indultunk volna. Itt kiderült, hogy a telefonjuk kéri a kódot. Ezt nem írták fel, ezért az E-mailek között kezdtek kutakodni. 1 percet vártam, mivel nem igazán boldogultak, ezért inkább elindultam. 

Jó tempóban haladok Somló felé. Az idő kellemesen hűvös. Rövidnadrág és rövidujjú van rajtam. Majk után a homok majdnem megtréfál, de áttekerek rajta. Hamar Somlóra érek és megkezdem az első mászást a piroson. Nem erőltetem, de azért haladok. Elég jól megy. Az erdőben hűvös van, de nem fázok. A mélyúton szokás szerint elég sok fatörmelék van, óvatosan le lehet menni. Szarvas-kútnál elkészült az esőház. Nagyon jól néz ki kívülről. Megint egy mászás következik, jól ismert terepen, gond nélkül feljutok a tetőre, majd leereszkedem a Vitány-vár lábához. A domb elejét tekerem, majd tolom, aztán megint tekerem. Sok van még hátra, óvatosan megyek. Vitány-vár után egy kis lejtő, majd jön az egyik legkomolyabb mászás. Lassan felcsőrlőzöm magam a tetőre. Még egy kisebb meredek emelkedő jön, majd egy jó kis lejtő. Itt már viszonylag sok avar van. Nem merem nagyon ereszteni, mert már félig-meddig betakarta a gödröket. Aszfalt útra érek és egy traktor jön szembe. Az aszfalt utat balra elhagyva ismét erdőben tekerek, elhagyom a kéket és a kék + -on folytatom. Kisebb emelkedő következik, majd durva lejtő kövekkel, faágakkal. Egy szakaszon jobbnak látom kocogva tolni a bringát. 1 óra 14 perc alatt érem el az első pontot, egy kicsit gyorsabban az időtervemhez képest. Eszem egy nápolyit és folytatom az utat.

A Mária-szakadék egész jól járható. Pár helyen muszáj tolni, de azért sok szakasz tekerhető és nagyon szép. Felérve balra a kék+ -on haladok, mikor szembe jön megint egy traktor. Félre kell állnom. A házak között vezet az út, majd a kerítés után rögtön jobbra egy benőtt ösvényen vezet a kék +. Ezt könnyű eltéveszteni annak, aki még nem járt itt. Rövid emelkedő, majd lejtő. Viszonylag jól járható, könnyebb szakasz. Macska-bükkhöz felérve nagyon kell figyelni a jeleket, mert sok út van. A piros jelzés egy kis ösvényen halad tovább jobbra lefelé. A nagyon sziklás részen inkább tolom, majd felülök. Az útra dőlt fán pont átmegy a bicó, már próbáltam előtte. :-) Kiérek a zöldre és gyors lejtős szakasz után jobbra emelkedni kezdek, igen meredeken. Az emelkedő később enyhül és elérem a második pontot. 1 óra 52 perc. Jobb, mint a tervezett.

vk_2.jpg

Eszem egy banánt és kb. 3 percig a térerőt keresem és meglelem! Telenoros telefonnal mentem és átállítottam, hogy csak GSM hálózatot használjon. Így stabilabb volt a térerő, mint egyébként.

Füves lejtőn ereszkedem az Új-osztáshoz, ahol favágók dolgoznak. Enyhén emelkedő szakasz, majd gyors murvás lejtő. Fordulás balra a Sárkánylyuk-völgybe! Aki még nem hallott róla, annak komoly meglepetést tud okozni. Ez egy olyan lejtő, amin lassabban lehet haladni, mint egy emelkedőn. Karvastagságú ágak, tuskók, kövek mindenfelé. A leggyorsabb módszer az, ha megpróbálsz a bicón maradni és átevickélni valahogy ezen a szörnyűségen. Ez nem könnyű, nagyjából 2 km. (egy fotó a völgyről)

vk_sarkanylyuk.jpg

Utána átvált kövesre, ami össztelós bicó nélkül kirázza a fogadból a tömést! Mire leérsz az aszfaltra, zsibbad mindened. Könnyű aszfaltos szakasz Kozmáig, 19-20 km/órával simán megy. Az erdőből kiérve, a tábla mellett balra egy kis ösvényen folytatódik a zöld jelzés. Nehéz észrevenni. Hullámvasút jellegű szakasz, aztán egy közepes emelkedő és elválok a zöldtől. A sárgán folytatom az utat. Ismét egy kellemetlen lejtő, rengeteg kővel, de azért jobb, mint az előző. Ez egészen az irányjelző tábláig tart, ami jobbra mutat. Gyors szakasz. Jobb- bal kanyarkombináció után megérkezem a harmadik ponthoz. 2 óra 49 perc. Térerő remek, készítek egy-két képet és száguldok Csákvár felé.

vk_3.jpg

A falu elején nyomós kút menti meg az életem, már sokadszor. Eszek egy Sport szeletet és iszom. Csak a kulacsom töltöm meg. Csákváron elnézek egy kereszteződést, 100 m kitérő. Semmi gond, ennyi belefér mondom magamnak. Gém-hegy előtt köves emelkedő, aztán lejtő. Gém-hegyre a zöld jelzés visz, balra fordulok a kanyargós kis ösvényre. Emelkedik, de szerencsére nem túl hosszú. A 4. pont is megvan, térerő alig.

Pár perc mire sikerül megnyitni. Eszem egy gélt és iszom. Irány Gánt. Laza emelkedő a dombtetőre és meredek köves ereszkedés. Valaki hív telefonon, de éppen erősen küzdök, hogy el ne essek! Most biztosan nem veszem fel! Leérek végre Gántra, Csige Fecó a kútnál vár. Sejtettem, hogy valahol elém jön. Mosakszom, eszem, iszom. Kicsit próbálom rendezni a soraimat. 45 km-nél járok és már fáradok. Nem jó jel, sok van még hátra. Elindulunk a Juh-völgy felé. A faluból kifelé, csatornázás miatt útlezárás. Szerencsére átengednek minket. Enyhe homokos emelkedő, egészen jól haladunk. Nemsokára a kék + -on találom magam és megkezdjük a mászást. Lassan tekerek felfelé. Tudom, hogy hosszú az emelkedő. Hosszú, de nem túl meredek, feljebb is elég szelíd marad. Még egy kicsi és fent vagyok. Kitekertem! Felérve megállok egy pillanatra és iszom. Fecót előre küldöm, hogy "húzzon"! Hamarosan elérjük a Z, Z+ elágazást és az 5. pontot. 4 óra 25 perc! Eddig még jó!

Térerő nincs elég, lejjebb megpróbálom és Szentgyörgyváron sikerül (illetve egy kicsivel előtte). Murván tekerünk Mindszentpuszta felé. Futásokból jól ismert terep a célig. Most valahogy közelinek tűnik a vége, pedig még sok van hátra. Mindszenten rövid megálló és magnéziumot veszek magamhoz, mert görcsölget a bal vádlim. Nyomjuk tovább. Mindszent után egy bozótos rész, amit júniusban megmetszettem, de megint benőtte a szeder. Azért át lehet rajta menni, kisebb karcolásokkal. Felfelé egész kifulladok, pedig nem egy nagy emelkedő. Pár kidőlt fán át kell emelni a bicót. Lejtő után éles jobb kanyar és hullámvasút jön. Haladok, de nem túl gyorsan. Azt érzem, hogy megvan a szintidő és tudom, hogy még 2 nagy hegy van hátra. Csáki-várnál egy új tábla és padok. Rövid megálló, muszáj ennem egy gélt, mielőtt nekiindulok. Felfelé lassan, megfontoltan megyek. Fecó előre megy és eldobál néhány faágat előlem, hogy ne kelljen átmásznom rajtuk. Párszor lerakom a lábam és pár métert tolom. A végén fejben feladom és az utolsó 100 métert feltolom. Mindegy, fent vagyok és csak ez számít. Haladós szakasz, egész jó a tempónk. Kőhányásra murvás lejtőn vezet. Óvatosan megyek, nincs kedvem elesni. Átmegyünk a csákvári úton, enyhén emelkedünk. Kb. 1 km múlva balra fordulunk a kék jelzéssel. Meredek emelkedő, faágakkal, kövekkel. Tekerhető lenne, de nem tudok eléggé koncentrálni és elakadok. Tolom pár métert, majd tekerek tovább. Megint tolom, megint tekerek. Ez az emelkedő nem túl hosszú, felérünk. Hatalmas bükkfák között kanyargunk, balra egy nagy lejtő, utána pedig egy kisebb ösvényre váltunk. Annyira sziklás, hogy egy darabon inkább tolom. Végre itt a sárga! Ez már hazai pálya! Feléig tekerem, majd tolom. Itt az utolsó pont. 5 óra 48 perc.

vk_csigematyi.jpg

Fecó hoz nekem kólát és vizet a frissítőponttól. Kifogytam és most nagyon jól esik! Készítünk egy közös képet és elindulunk Oroszlányba. 

25 perc alatt érek be innen, ezt már lemértem korábban. Leérünk a lejtőn, mély homok, valahogy átvergődök rajta. Jobb-bal kanyar kombináció. Fecó előre megy, én meg kiabálok utána! Héééééjjjj! Visszafordul. Defekt! A hátsó kerekem teljesen leeresztett. Fecó egy pillanat alatt nekiáll a cserének. Pumpálni én kezdem, Fecó fejezi be. A kerék a helyén. Kb. 7 percet vesztettem, sebaj még mindig szintidőn belül. Nyomjuk keményen, már amennyire keményen tudom 70 Km után. Majkon páran sétálnak, de félreállnak nekünk. A kastéllyal szemben lemegyünk és kiérünk az aszfaltra. Felfelé taposom a pedált, ahogy bírom! Úgy szuszogok, hogy Fecó hátranéz! Élsz még? Nem szólok, csak megyek tovább összeszorított fogakkal. Innen már lejtő! Rövid városi szakasz után már látom a csarnokot, Renka fényképez. Gyorsan beolvasom a cél kódot. Sikerült! 6 óra 22 perc 33 másodperc. Juhéjj!!! 

vk_gratu.jpg

vk_celbanbicoval.jpg

vk_bicomagasban.jpg

A célban találkozom a reggel megismert srácokkal. Sajnos eltévedtek, mert nem működött megfelelően a telefonon a GPS alkalmazás. Fotó és gratulációk! Csörög a telefon is, Mejmej és a szüleim is gratulálnak! Hátamat a csarnoknak támasztva ülök a földön és élvezem a pillanatot.

Nagyjából ilyesmire számítottam. Az időjárás és a terep is jó volt és a felkészülésem is sikeres volt. Nem adta magát könnyen, de erőfeszítéseimet siker koronázta! Elégedett vagyok az időmmel is. Csige Fecónak külön köszönöm a segítségét! Nélküle nehezebb lett volna!

1 komment

Címkék: bringázás Vértes VérKör

A bejegyzés trackback címe:

https://tereperdo.blog.hu/api/trackback/id/tr256783097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RabiMiki · http://ittfutok.blog.hu 2014.10.12. 21:40:44

Csákvár már vááááros! Aztakutyafáját!
Gratulálok! :)
süti beállítások módosítása