HTML

Linkek

A futás olyan hegyek nélkül, mint az élet futás nélkül. Lapos.

Friss topikok

  • csuth.tamas: Onedoor Trail a Mecsekben :) (2019.10.01. 07:19) Instant túrák áttekintés
  • Zsalapa: Valamennyi "40 éves hobbifutó" nevében gratulálok! :D (2019.03.13. 14:05) VTM 2019
  • luy123: Készülőben van egy Pilisi Kilátások Kör is, a "Pilisi Kilátások" jelvényszerző mozgalom alapján. (2016.10.20. 15:50) Körző
  • RabiMiki: Csákvár már vááááros! Aztakutyafáját! Gratulálok! :) (2014.10.12. 21:40) VérKör bringával
  • ubp: Egészen kedvet kaptam :) De tudom, hogy milyen sok munka, futás van mögötte! Gratulálok a szép te... (2014.05.11. 22:46) Terep százas 2014

Terep százas 2014

2014.05.11. 09:50 pamutmamut

1050 Km-t futottam idén. Úgy éreztem, hogy jól sikerült a felkészülésem. Május elsejével bezárólag futottam egy 5 napos blokkot (23 Km, 11, 26,11,40), majd jól rápihentem. A versenyre Szilvivel mentünk. A rajtban találkoztam Váli Pistivel, Prieger Istvánnal és Nagy Tamással. Mindannyian a százas távon indultunk. Izgatottan vártuk a rajtot, egymás ugratásával és közös fotózással ütöttük el az időt.

T100 A csapat.jpg

9.00-kor elrajtolt Magyarország leghosszabb terepfutó versenye. Az elején együtt futottunk és beszélgettünk, felszerelésről, felkészülésről. Az első emelkedő után jól futható terep jött. Itt egy kicsit előre mentem. Nemsokára azt vettem észre, hogy a többieket elhagytam és egyedül futok. Elég jó tempóban haladtam és nagyon jól éreztem magam. Vissza kellett fognom magam, mert legszívesebben kifutottam volna a világból. Jó idő volt, a nap elég melegen sütött, de a folyamatos szél hűsített. 

Az első pontig jó tempóban haladtam, alig gyorsabban a tervezett időnél. A pont kicsit előbb volt, mint a kiírásban szerepelt.

 

T100 1.ep.jpg

Ettem két marék olivabogyót, kekszet és banánt. ISO-t töltöttem a tartályomba. A frissítés végén sem érkeztek meg a többiek, hát tovább indultam. Azon gondolkodtam, hogy hol fognak utólérni Tamásék. Ez motivált is, üldözötté váltam, így hát menekültem. :-) 

Az első komoly emelkedő jött, Dobogókőre kellett felmásznunk. Fölfelé azt vettem észre, hogy könnyedén megy. A pulzusom sem szökött az egekbe. Bőven a tervezett időn belül fent voltam a frissítőpontnál. 35 Km és tök jól éreztem magam.

Dömösre lefelé egy gyors szakasz jött. A kövekre figyelni kellett. Jól ment lefelé, néha kicsit belesétáltam, hogy megtörjem a monotonitást.

T100 dobogókrő lefeé.jpg

Egy-egy szakaszon gyorsítottam, majd visszaálltam utazósebességre. Az aszfalt úton átkeltem és folytattam az utat, mikor megbotlottam. Nem volt időm korrigálni, pofára estem. :-) Igazából oldalra és végignyúltam a földön. A bal lábam majdnem görcsbe rándult, ezért egy fél percet mozdulatlanul feküdtem a földön. Közben összeraktam a fejemben, hogy mi történt. Elestem, fájdalom? Alig, semmi komoly. Felültem. Egy srác akkor ért oda, kérdezte, hogy minden rendben van-e. Igennel feleltem. Felálltam és folytattam az utat és megfogadtam, hogy többször már nem esem el! 

Nemsokára Dömösön voltunk. A frissítőponton felismertek. Te vagy a VérKörös? :-) Az olivabogyó itt is nagyon jól esett. Főleg a só miatt. A pont után sétálni kezdtem és megettem az egyik fél szendvicsemet. Vittem magammal sonkás-sajtos szendvicset, ez futás közben nem megszokott, de valami emberi kaja nagyon jól tud esni. Egy szakállas sráccal előzgettük egymást egy ideje. Megkezdtük a mászást a Prédikálószékre. A srácot elhagytam és utolértem két másikat is. Elég jó tempóban sikerült megmásznom a hegyet, a pulzusom alig ment 160 fölé. Felérve csodás panoráma fogadott, a Dunakanyart lehetett megcsodálni.

T100 Dunakanyar.jpg

Kb. 6 km ereszkedés következett Pilisszentlászlóra. 6 óra 30 perc alatt megtettem az 53,9 Km-t. 

Az étteremben volt a pont, levest ettem és folytattam az utat. A tempó elég gyors volt. Azon gondolkodtam, hogy vagy nagy időt futok, vagy összeomlok. Ettől függetlenül folytattam. Visegrád felé futottunk a Bükkös-patak völgyében. A szakállas srác lefelé visszaelőzött. Visegrád előtt egy kis hegyet másztunk meg, mielőtt elértük a pontot.

T100 Visegrád.jpg

Frissítés, majd irány a Fellegvár. A meredek emelkedőn visszaelőztem a srácot! Az aszfalt útra érve lassú kocogással megelőztem 3 embert. Ezután is elég jól ment. Egy jó darabon teljesen egyedül haladtam, sehol senki. Pap-rétnél értem utol Börcsök Andrást. Messziről felismerhető a túrabotjáról. Tudtam, hogy ő jó tempót megy, ezért megpróbáltam követni. Pár kilométer múlva megelőztem. Ezen a szakaszon elég lassan haladtam, sokat sétáltam és elég fáradtnak éreztem magam. András lefelé megelőzött. Másodszor is visszaértem a Kisrigóba 18:50-re. Leragasztottam kezdődő vízhólyagjaimat és ettem még egy csésze zöldséglevest. 

T100 Láb.jpg

Innen még 27 Km volt hátra. Örültem, hogy egy jó szakaszt még világosban tudok megtenni. Egy 13 és egy 14 Km-es szakasz volt még hátra. 2-2 órát szántam rá. Lajosforrás után a zöld háromszögre fordultam és hosszan emelkedni kezdtem. Nem volt gond, ment a kapaszkodás. Lefelé a sziklás ösvényen szánalmasan lassan haladtam, folyamatosan koncentrálnom kellett. Csobánka előtt kénytelen voltam lámpát kapcsolni, a sűrű erdőben már nem láttam a köveket. Az aszfalt útra érve teljesen besötétedett. Elértem az utolsó pontot.

Gyors frissítés után megkezdtem az utolsó szakaszt. A levegő eléggé lehűlt, de nem zavart. Úgy számoltam, hogy jó tempóval 14.00 órán belülre kerülhetek. Mivel elég jól éreztem magam, mindent egy lapra tettem fel és futni kezdtem. Kevély-nyeregre fölfelé gyaloglásra váltottam, 20 perc alatt értem fel. Lefelé futni kezdtem, de rosszul ment a sziklás részen. A szelídebb részen belehúztam. Hamar elértem Pilisborosjenőre, még több mint 1 órám volt. A Köves-bércet kis híján megfutottam. Előttem három futó tűnt fel. Közelebb érve láttam meg, hogy Börcsök András, Szöszi és egy lány. Megelőztem őket. Elérkeztünk a 10-es főúthoz. Itt láthatósági mellényes rendezők biztosították az útvonalat. Átkeltem, majd a szántóföld szélén folytattam. Kb. 100 méter előnyöm lehetett Andrásékhoz képest. A szántóföldet megfutottam, érzésre 5:30-as tempóval. Az aszfaltra érve tovább nőtt az előnyöm. Az aszfalt nagy részét is futottam, majd befordultam az erdőbe. Fényekre lettem figyelmes. Több száz méteres szakaszon gyertyákkal volt kirakva az út mindkét oldala. Nagyon jól nézett ki a vaksötét erdőben. Az utolsó emelkedő jött. Erőltetve mentem fölfelé. Alig több, mint 15 perc alatt megvolt a teteje. Innen már csak pár kilométer és lejtő. Futásnak eredtem! A városban koncentráltam a jelekre, nehogy eltévedjek. Az utolsó emelkedőn egy srác mellém szegődött és mellettem futott, bíztatott. Beszélgetni akart, de levegőt sem kaptam. Még egy kanyar és megláttam a célt. Utoljára bedugtam a dugókát és megkongattam a harangot! Beértem!

Lenyomtam a stoppert! 13 óra 43 perc! 1 óra 5 perccel jobb a tavalyinál. Űridő! Álmomban sem gondoltam volna, hogy ezen a pályán ilyen időre vagyok képes. Jól sikerült a felkészülés, a frissítés, az erőbeosztás. Elkaptam a fonalat és nem engedtem el egészen a végéig. Életem egyik legnagyszerűbb futása volt! Ez az én napom volt.

Eredmények: http://terepfutas.hu/versenyek/idei-versenyek/terepszazas/eredmenyek-vegleges

 T100-megcs.jpg

 

T100-okl.jpg

4 komment

Címkék: Terepfutás T100

A bejegyzés trackback címe:

https://tereperdo.blog.hu/api/trackback/id/tr356148671

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Skeletron 2014.05.11. 11:28:39

Nagyszerű teljesítmény! Gratulálok! Ráadásul a leírásból egész könnyednek tűnik, de tudom hogy nem volt az:-)

pamutmamut · www.verkor.hu 2014.05.11. 12:08:40

@Skeletron: Viszonylag könnyű volt, komoly holpont nélkül. Már amennyire könnyű lehet egy százas. :-)

Pikpak 2014.05.11. 18:48:47

Minden elismerésem!!! Gratulálok!!!

ubp 2014.05.11. 22:46:53

Egészen kedvet kaptam :) De tudom, hogy milyen sok munka, futás van mögötte! Gratulálok a szép teljesítményért!! Ezt már jegyzik :)
süti beállítások módosítása