HTML

Linkek

A futás olyan hegyek nélkül, mint az élet futás nélkül. Lapos.

Friss topikok

  • csuth.tamas: Onedoor Trail a Mecsekben :) (2019.10.01. 07:19) Instant túrák áttekintés
  • Zsalapa: Valamennyi "40 éves hobbifutó" nevében gratulálok! :D (2019.03.13. 14:05) VTM 2019
  • luy123: Készülőben van egy Pilisi Kilátások Kör is, a "Pilisi Kilátások" jelvényszerző mozgalom alapján. (2016.10.20. 15:50) Körző
  • RabiMiki: Csákvár már vááááros! Aztakutyafáját! Gratulálok! :) (2014.10.12. 21:40) VérKör bringával
  • ubp: Egészen kedvet kaptam :) De tudom, hogy milyen sok munka, futás van mögötte! Gratulálok a szép te... (2014.05.11. 22:46) Terep százas 2014

Sunset eTrail 2.0

2018.09.03. 14:10 pamutmamut

Mikor közösen futottuk az év elején éreztem, hogy maradt még bennem. Ezért tudtam, hogy vissza jövök és egyedül is nekivágok a 42 km-es SunSetnek. Nem igazán volt tervezve, csak hétközben az egyik hajnali futásnál jutott eszembe, hogy ez egy kiváló edzés lehetne. Egyébként is 30 körüli távot terveztem a hétvégére, ezzel még egy tizessel megtoldom. Nem mondom, hogy top formában vagyok de azért mostanában egész jól megy a futás. Na lássuk mire lesz ez elég. Magamnak 4 óra 45 perces szintidőt határoztam meg.

Reggel indulás közben jutott eszembe, hogy még nem is neveztem. Gyorsan beneveztem hát! Mivel a rajttól alig 1 km-re lakom ezért kocogva mentem a sportcsarnokhoz. Ezzel a bemelegítés is megvolt. 

06:10-kor elrajtolok. 17 fok és felhős idő volt. Hétközben volt ennél hűvösebb is, de azért ez még nem meleg. Az első pontig kicsit túl gyors. Kicsit visszaveszek a tempóból. Unalomig ismert útvonalon futok a gesztesi vár felé a sárga jelzésen. 05:40 körüli kilométerek a nyiladékban. A várhoz nem futok fel teljesen az utolsó 30 méterben sétára váltok. Kód olvasás után azonnal lefelé indulok. Erős tempóban futom meg a lefelét, aztán a Kozma felé vezető mélyúton persze csökkentem a lépésszámot. Felérve eszem egy sport szeletet.

Kozmán kulacs töltés és mosakodás. Már itt a csap alá dugom a fejem. A pont előtti mező az egyik kedvenc helyem az útvonalon. 

sun-kozma.jpg

A ponthoz érve nem nincs térerőm, ezért olvasás után futok is tovább lefelé. Tervúton bal kanyar és hosszan óvatosan emelkedem. A sárga emelkedője fatörmelékkel tele, de futható. Hosszabbra emlékeztem. A lefeléket próbálom 5 perc alatti tempóval megfutni, így tudok egy kis időt nyerni. Várgesztes-kelet ponthoz 1 óra 51 perc alatt érek oda. Jobb mint a tervezett. De most jön csak a fekete leves.

A kék + emelkedőt biztosan nem tudom megfutni. Kb. a negyedénél már gyaloglásra váltok. Hosszú, keserves mászás ez. Közben az UTMB teljesítőkre gondolok, akik pont most futják a 170 km-es távot az Alpokban. Na az illetve azok a hosszú emelkedők nem ez a dimb-domb itt a Vértesben! :-) Mondjuk ott a tempó is más. Egész jó tempóban felérek a tetejére és kocogni kezdek. A tervútnál favágók dolgoznak, tovább egyenesen a zöld + majd a zöld jelzésen. Eszem egy műzlit. A VérKör-hegy után jó kis lejtő, aztán egy enyhe emelkedő jön. A VTM-en ezt nem mindig tudom megfutni, most simán megy. A Szép-Ilonka forráshoz lefutok és megmosakszom, vizet töltök, ISO-t mixelek.

sun-szepilonka.jpg

Elég sok időm elmegy ezzel, de muszáj tankolni mert még messze a vége. A piroson fölfelé megint csak a séta marad, de aztán jól futható rész a Körtvélyesi pontig. Itt megint nincs térerőm a Telenor hálózaton.

Mindegy, megyek tovább és majszolok egy Balaton szeletet. Közben a nap is kisütött és most már meleg van. A kék jelzésen kocogok kis híján megfutom az emelkedőt. A tetőn találkozom két turistával, a hölgyet halálra ilyesztem. :-) Jön a Vitányvár aztán a Roki fa emelkedője. Mindig csak a soron következő emelkedőre koncentrálok, előbbre nem gondolkodom. A Szarvas-kút után rátérek a piros jelzésre, de az emelkedőt már meg sem próbálom megfutni. Inkább a lefelére tartalékolok. Felérve eszem egy gélt. Ezzel megszegek egy fontos szabályt. Versenyen csak olyan egyél amit előtte már edzésen kipróbáltál. Egy új gélt hoztam magammal, szerencsére nem lettem tőle fostos. :-) Egész jól megy a lefelé, de már a Somló-kilátó rettenet emelkedőjén jár az eszem. Fölfelé a lankás szakaszt megfutom, aztán a meredek részen sétára váltok. Nehezen megy, de felérek.

sun-somlokilato.jpg

Gyors olvasás és fotó után lefelé indulok. Meg kell állnom a lejtőn! Mi van?! Szétestem fejben, mintha vége lenne. Az utolsó komoly emelkedő is megvan és bőven szintidőn belül vagyok. Elvesztettem a motivációt. A temetőbe muszáj bemennem vízért. Kifelé a táblát olvasom, de nálam nem működik a felirat.

sun-temeto.jpg

Oroszlányig többször bele kell gyalogolnom. Utána ismét jól megy a futás, de már nem bírom folyamatosan. A Majki utcában Paripa jön elém. Ez ad egy kis erőt és futok egy erős kilométert. A városban egyszer még belesétálok és szuszogom egyet, aztán már futok a célig. A célban meglepetés! Kb. 20 ismerős áll a sportcsarnok előtt és mindenki nekem szurkol! :-) Nyagyon jó érzés, mintha valami brutál versenyt teljesítettem volna! Leolvasom a cél kódot! 4 óra 31 perc 59 mp! Ejjha! Fogadom a gratulációkat! Örülök, hogy vége!

A padra ülök és próbálok válaszolni a kérdésekre. Nehezen jönnek a szavak! Köszönöm mindenkinek a csodás befutót!

Sikerült a kitűzött szintidőn belül célba érnem. Az időjárás is egészen jó volt. Frissítés is rendben volt. Somlóról hazafelé vezető út volt egy kissé rosszabb mint a tervezett. Jól sikerült edzés/verseny volt! Legközelebb ezt már nehéz lesz megdöntenem. :-)

 sun-cel.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: Terepfutás Vértes Sunset VérKör

A bejegyzés trackback címe:

https://tereperdo.blog.hu/api/trackback/id/tr7014219337

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása