HTML

Linkek

A futás olyan hegyek nélkül, mint az élet futás nélkül. Lapos.

Friss topikok

  • csuth.tamas: Onedoor Trail a Mecsekben :) (2019.10.01. 07:19) Instant túrák áttekintés
  • Zsalapa: Valamennyi "40 éves hobbifutó" nevében gratulálok! :D (2019.03.13. 14:05) VTM 2019
  • luy123: Készülőben van egy Pilisi Kilátások Kör is, a "Pilisi Kilátások" jelvényszerző mozgalom alapján. (2016.10.20. 15:50) Körző
  • RabiMiki: Csákvár már vááááros! Aztakutyafáját! Gratulálok! :) (2014.10.12. 21:40) VérKör bringával
  • ubp: Egészen kedvet kaptam :) De tudom, hogy milyen sok munka, futás van mögötte! Gratulálok a szép te... (2014.05.11. 22:46) Terep százas 2014

Gyógyulás (Véres edzés után)

2019.02.25. 11:51 pamutmamut

2019.02.16-án estem el szombaton. Már az esés után eszembe jutott, hogy a gyorsabb regenerálódás miatt szakember segítségét veszem igénybe. Nem lenne jó sokat kihagyni az edzésekből, mert nevzetem az Istria 110 km-es távjára ami áprilisban lesz. A környei Sebcentrumba mentem el hétfő délelőtt. Csütörtökön akartak fogadni, de hosszas könyörgésemre végül mehettem hétfőn. Annyit tudtam róluk, hogy kifejezetten nehezen gyógyuló sebekkel foglalkoznak.

Megnézték a sebem és megállapították, hogy sikerült jól beszárítanom. Eddig azt hittem az jó ha varasodik a seb. Mint megtudtam nem jó, mert a száraz fedőréteg meggátolja hogy a bacik kifelé távozzanak, ezért inkább befelé keresnek magunak utat. Így a seb könnyebben begyullad és lassabban gyógyul. Olyan helyeken ami hajlik (térd, könyök stb.) nedves sebgyógyítást alkalmaznak ma már. A nedvesen tartott seb kevésbé fáj, húzódik és könnyebben kitisztul. A regenerálódási idő nagyjból a felére csökken a hagyományos ellátáshoz képest. A Sebcentrumban ragasztottak rá valami barnás ragadós anyagot és bekötözték. Még a kezemen lévő kisebb sebeket is ugyan így látták el. Aztán megkérdezték, hogy mikor kaptam utoljára tetanuszt. Mondom, szerintem soha. Már hozták is a tűt és a fecskendőt. Forduljak oldalra. Farba kaptam. Egyáltalán nem fájt, sőt másnap sem éreztem. Most vagy egy városi legenda, hogy a tetanusz nagyon fáj vagy nekem volt szerencsém.

Hétfő-Szerda között hajlításra azért még erősen érzékeny maradt a lábam. A lépcsőzés nehezen ment. Szerdán kellett visszamennem kötözésre. Levágták az előző kötést és leszedték a ragacsos anyagot. Alatta szépen gyógyult a seb. Kérges var nem volt rajta, de volt benne még némi genny. Csipesszel leszedegették a maradék ragasztót és fertőtlenítették a sebet. Aztán egy ezüst tartalmú "fóliát" kaptam rá. Azt leragasztották, majd újra bekötötték.

Csütörtök délután már tudtam úgy menni, hogy nem húzódott a seb ha léptem. Elmúlt a sántítás. Péntek délelőtt újra kötözés. A seb kb. harmadára zsugorodott, de volt benne még egy kevés genny. Most alga tartalmú anyagot tettek rá és a tetejére megint az első kötözéskor kapott ragadós anyagot. Majd az egészet bekötötték.

Szombaton már egyáltalán nem érzetem és egy rövid 5 km-es kirándulásra mentünk a családdal. A túra folyamán egyáltalán nem fájt. Vasárnap már nem bírtam tovább idegekkel! Reggel 06.00-kor keltem és futni indultam. Laza, óvatos tempót és aszfaltot választottam. Kicsit sokáig tartott míg újra felvettem a futótempóm, aztán már nem volt gond. Talán még annyi, hogy van bennem némi para. Nem szeretnék újra elesni! :-) 11 km lett a vége, jól esett újra futni.

gyogyulas.jpg

A kötés még a lábamon van, de már egyáltalán nem érzem a sebet. Kedden megyek utoljára vissza a dokihoz és akkor fogom magam véglegesen gyógyulttá nyilvánítani!

Ha valakinek hasonló, horzsolt sérülése lesz a jövőben - megfelelő ellátás esetén - nagyjából arra kell számítani, hogy 7-8 napot kell kihagyni az edzésekből. De egyszerűbb ha nem estek el!

Előzmény: Véres edzés

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: Sérülés

A bejegyzés trackback címe:

https://tereperdo.blog.hu/api/trackback/id/tr8414643092

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása