HTML

Linkek

A futás olyan hegyek nélkül, mint az élet futás nélkül. Lapos.

Friss topikok

  • csuth.tamas: Onedoor Trail a Mecsekben :) (2019.10.01. 07:19) Instant túrák áttekintés
  • Zsalapa: Valamennyi "40 éves hobbifutó" nevében gratulálok! :D (2019.03.13. 14:05) VTM 2019
  • luy123: Készülőben van egy Pilisi Kilátások Kör is, a "Pilisi Kilátások" jelvényszerző mozgalom alapján. (2016.10.20. 15:50) Körző
  • RabiMiki: Csákvár már vááááros! Aztakutyafáját! Gratulálok! :) (2014.10.12. 21:40) VérKör bringával
  • ubp: Egészen kedvet kaptam :) De tudom, hogy milyen sok munka, futás van mögötte! Gratulálok a szép te... (2014.05.11. 22:46) Terep százas 2014

Sunset 4.0 (2019)

2019.03.20. 21:36 pamutmamut

A felkészülés legkeményebb heteit éljük, futjuk. Csiszár Zolival neveztünk az Istria100 futóversenyre. Zoli a 67 km-es távra én pedig a 110 km-esre. Gondolkoztam a 100 mérföldes távon, de nem mertem bevállalni. Mivel az én távomon 4400 méter szint van a Zolién pedig 2500 m, ezért március 15-én pénteken lépcsőzni mentünk. A környék legnagyobb lépcsője a tatabányai Turul emlékműhöz vezető 419 lépcsőfok. Én 10 kg-os (vízzel és kézi súlyzóval megrakott) hátizsákkal, Zoli pedig 4 kg-os zsákkal vágott neki. A cél az volt, hogy 10x megjárjuk fel és le. Egy kör nagyjából 13 percet vesz igénybe. Az előző heti VTM-et még nem pihentük ki, de ez nem vette kedvünket. Lihegve, de lenyomtuk a 10 kört! Az utolsó két kört kivéve nem volt olyan kemény, mint amire számítottam.

suns-turul.jpg

Estére vacsora meghívásunk volt Pestre. Fecóékkal egy sörözőbe mentünk. Marhapofával, knédlivel és jófajta cseh sörökkel pótoltam az elvesztett kalóriákat. Nagyon jó volt ülni, beszélgetni és sörözni! Másnap jól rápihentem. Illetve nem annyira mert délután sétáltunk Lucával 5 km-t a Turulhoz! :-)

Vasárnap reggel 05:00-kor keltem, mert hétvégén hajnalban kelni jó! Mondjuk aludni még jobb, de egy ultrafutónak ez igen ritkán adatik meg. Azért keltem korán mert edzésképpen le akartam futni a Sunset eTrail 42 km-es távját. 6 óra előtt egy kicsivel a csarnoknál voltam. Kunya Zoltán is éppen futáshoz készülődött, ő a VérKört választotta. Együtt indultunk neki a választott távunknak, de Zoli pár száz méter múlva visszafordult mert nem zárta be az autóját. Egyedül folytattam. A vádlim egy gránit tömb. Totál be van durranva. Jót tett neki a 4000 lépcsőfok. :-) Mire Majkra érek - az első ponthoz - egy kicsit javul a helyzet. Gyönyörű napkeltében futok át Majkon.

suns-majk.jpg

Kívánni sem lehetne jobb időt. Olyan tiszta a levegő, hogy harapni lehet. Jó erőben vagyok, könnyedén szelem át a Vértest és gyorsan Várgesztesre érek. Az idő melegszik én meg vetkőzöm.

suns-sarganegyzet.jpg

Két kulacs vízzel vágtam neki a terep maratonnak, mert féltem hogy Vérteskozmán még el lesz zárva a nyomóskút. Szerencsére nincs elzárva, töltés után futok tovább.

suns-kozma.jpg

A ponton nincs térerő. (Ejnye Paripa!) Lefelé jó saras az út, csúszik mint a fene. Vissza kell vennem a tempóból. Simán megfutom a sárga jelzés emelkedőjét, jól érzem magam. A kevés pihenés nem látszik a tempómon, Várgesztes-keletnél (18,6 km) még 10 km/h átlagsebességgel futok. A következő emelkedő a kék + jelzésnél fogad. Ez most is kemény. Esélyem sincs megfutni. 23 km-nél lemegyek a Szép-Ilonka forráshoz vízért. Ez egy megbízható forrás.suns-szepilonka.jpg

Iszom és megtöltöm mindkét kulacsom. A piros jelzés tetején jön szembe velem Kunya Zoli.

suns4.jpg

Itt pont szembe megy egymással a VérKör és a Sunset útvonala. Jókedvűen üdvözöljük egymást és váltunk pár szót. Számolgatni kezdek, ha bírom a tempót a Somló-hegy után is akkor egyéni rekord lehet belőle. Elfutok a rossz emlékű tócsám mellett. Pár hete itt botlottam meg és vertem szét a térdeimet. Míg élek nem felejtem el! 

suns3.jpg

Körtvélyespuszta után autókra és Urszán Robira leszek figyelmes. Futóverseny lesz itt ma! Multinavigator Trail. Ezt most kihagyom. Innen 9 km-re van a Somló-hegy. Még mindig jól érzem magam, szuper az idő és ez az én napom! Néha éneklek egy kicsit félhangosan. Ha jól megy a futás szoktam. :-) Viszonylag könnyen futom meg a kéket és ráfordulok a pirosra. Az emelkedő nagy részét megfutom és a tetőn eszem egy paradicsomos gélt. Most finomabb mint a VTM-en volt. Vagy kevésbé szar a gyomrom. 5 perces kilométerekkel csapatom lefelé Somló irányába. Jön az utolsó hegy! Futok felfelé, egészen a meredek részig. 3 óra 38 percnél érem el a kilátót.

suns2.jpg

Remek, ez már egyéni rekord lesz. A kérdés már csak az, hogy mennyivel döntöm meg az előző időmet. Önmagammal a legjobb versenyezni. Ez aztán a fair, kiegyensúlyozott küzdelem. Lefelé Paripa fut velem szembe és szurkol. Kiabál, hogy ne álljak meg és hogy nyomjam meg a végét! Így teszek. 1-2 alkalommal bele sétálok és frissítek. Az aszfaltos részt megnyomom az utolsó km-t 5 perc alatt teljesítem. Leolvasom a csarnoknál az utolsó QR kódot. Időm: 4 óra 15 perc 47 mp. 16 perccel jobb mint az eddigi időm! :-)

A futásom számokban:

- átlag tempó 6:03 perc/km

- átlag pulzus 148 ütés/perc

- átlagos lépéshossz 103 cm

- átlagos lépésütem 160 lépés/perc

 

Sunset teljesítéseim:

suns-idok.jpg

Az időjárás gyönyörű volt! A terep néhány helyen nagyon sáros volt, de alapjában véve elég jól futható. Ma kijött a lépés és végre meg lett a gyümölcse a sok elvégzett munkának! Az időnek nagyon örülök, főleg mert 5 órát terveztem. Egy "kicsit" jobb lett. Még két kemény hét vár rám aztán visszaveszek az edzésekből és rápihenek az Istria-ra.

u.i.: menjetek futni

suns-ut.jpg

suns-kidoltfa.jpg

 

Szólj hozzá!

Címkék: sár Terepfutás Tatabánya Gerecse Sunset VérKör

A bejegyzés trackback címe:

https://tereperdo.blog.hu/api/trackback/id/tr814705600

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása