HTML

Linkek

A futás olyan hegyek nélkül, mint az élet futás nélkül. Lapos.

Friss topikok

  • csuth.tamas: Onedoor Trail a Mecsekben :) (2019.10.01. 07:19) Instant túrák áttekintés
  • Zsalapa: Valamennyi "40 éves hobbifutó" nevében gratulálok! :D (2019.03.13. 14:05) VTM 2019
  • luy123: Készülőben van egy Pilisi Kilátások Kör is, a "Pilisi Kilátások" jelvényszerző mozgalom alapján. (2016.10.20. 15:50) Körző
  • RabiMiki: Csákvár már vááááros! Aztakutyafáját! Gratulálok! :) (2014.10.12. 21:40) VérKör bringával
  • ubp: Egészen kedvet kaptam :) De tudom, hogy milyen sok munka, futás van mögötte! Gratulálok a szép te... (2014.05.11. 22:46) Terep százas 2014

FehérVárpalota (2013)

2013.11.12. 15:32 pamutmamut

Az elmúlt hetekben hétköznap alig futottam, de azért hétvégén beiktattam egy-egy 20 Km feletti futást. Paripával futottunk Csákvár környékén, ragyogó napsütésben majd a következő héten Misával és Paripával a Vitány-várhoz futottunk el. Ezek nyugodt tempójú élvezetes futások voltak. Nem a sebesség volt a lényeg hanem hogy jól érezzük magunkat. Az időjárásra sem lehetett panaszunk. Gyöngyörű őszi idő volt hetekig.

orszagalma.jpg

FehérVárpalota túrát már sokszor teljesítettük. Eleinte gyalogosan és most másodszor futva. A Bakony keleti, kevésbé ismert részén vezet az útvonal sok szép részt érintve. Sajnos az időpont nem kedvezett a többieknek ezért egyedül vágtam neki. Várpalotára autóval mentem és busszal mentem át a Fehérvári rajtba (nem körtúra). Még a buszon találkoztam két ismerőssel akikkel a Írott-kő 70-en mentem együtt egy darabon. A nevezés gyorsan zajlott és egy tökéletes térképet kaptunk. Nagyon jó idő volt, ezért indulás előtt rögtön levettem egy réteget. 7:50-kor elindultunk a 42 Km-es távra.

A táv eleje majdnem teljesen sík, ezért jól futható. Még a városban ittunk egy kortyot a savanyúvíz forrásból, ahol megkaptuk az első pecsétet. Hosszasan egy patak mellett futottunk egy szűk ösvényen, majd szántóföldek következtek. Meleg volt, ezért rövidujjúra vetkőztem. Moha előtt találkoztam Márton Danival, akinek gratuláltam a Körhöz. A második pont 10,9 Km-nél volt Mohán. Alig több mint 1 óra alatt értem oda. A ponton teát kaptunk és kekszet.

A Duzzogó fürdőrom előtt elkerített területhez érkeztünk. A leírás szerint innen szalagozást kellett követni. Szalag azonban nem volt. Itt találkoztam Józsival, akit a tavalyi vulkántúra óta ismerek. Szintén futott volna, ha tudta volna hogy merre. Egyre többen érkeztek és már vagy 10-en kerestük az irányt. Elindultam kb. a pont felé és a többiek követtek, mintha tudnám merre kell menni. Villanypásztoron keresztül, bozóton átvágva valahogy sikerült megtalálni a helyes ösvényt ahol már szalagok is voltak. A pont is meglett.

Innen már közel volt Iszkaszentgyörgy a következő pont. Odaérve vizet tankoltam és már indultam is tovább. Nagyon jól éreztem magam könnyedén ment a futás, bár a hegyek még csak ezután következtek. Az ég közben beborult és nyugat felől sötét felhők gyülekeztek. A szél is megerősödött, de nem bántam mert jól hűtött. Az első komolyabb emelkedő jött amin gyalogoltam, majd az első szűk völgy amit itt horognak neveznek.

sziklak.jpg

A horgok meredek falú, mély völgyek így a le-fel jutás nem egyszerű a köves ösvényeken. Egy hosszabb lejtő végén érkeztünk el Csórra. Itt egy komoly pont volt, rengetek emberrel zsíroskenyérrel, teával. Egy asztalon térképeket is árultak. Józsi is éppen frissített a ponton. Én valamivel előbb indultam és inkább útközben sétálva ettem-ittam. Józsi még a faluban megelőzött és valamivel erősebb tempóban haladt. 

Egy kisebb dombot másztunk meg a következő pont a teteje után volt. Ez után jött a túra legkalandosabb része a Száraz-horog. A völgy aljában technikás köves ösvény vezetett, majd egy jobbkanyar után egy sziklás, meredek ösvényen kapaszkodunk felfelé. A kitett csúcson állva pár száz méterre már látszik a következő pont. 28,5 Km-nél járok (Meredélyfő). 

pont.jpg

Nemsokára feltűnik előttünk a Baglyas, az utolsó nagy hegy. Előtte egy legelőn kell átvágni. A szél egyre hidegebb ezért felveszek egy réteget. Távolban Józsit vélem felfedezni. A hegy lábánál ellenőrző pont. Viszonylag könnyen feljutok a hegyre. Csepereg az eső és erős szél fúj. Itt mindig hideg van és szél. Hosszú ereszkedés, majd egy sík szakasz jól szalagozva. A szalag azonban eltűnik én pedig folytatom egyenesen. Pár száz méter múlva már gyanítom, hogy eltévedtem. Az irány nagyjából jó. Házak tűnnek fel és két turista. Kiderül, hogy ez a készenléti lakótelep amit nem kellett volna érinteni. A helyiek mutatják az irányt. Egy széles murvás úton jutunk el Inotára egy kisebb kerülővel.

A ponton Józsiba botlok. Előbb indul, de rohanok utána. A víztározóhoz már együtt érünk. Banánt kapunk a rendezőktől amit a meredek részen fogyasztunk el. Közel a cél és még van bennem erő. A kevésbé meredek szakaszon kocogni kezdek. Józsi nem jön velem. Innen már csak pár pukli van hátra és aszfalt útra érek. A célig alig 1 Km. Jó tempóban megfutom és 4 óra 58 perc alatt beértem Várpalotára a célba.

A 40-es távon én vagyok az első beérkező. Persze ez nem verseny! Józsi 2 perc múlva szintén beér. 

Nagyon jól sikerült futás volt. Végig jól ment, sehol sem küszködtem. Az idő is jó volt, szerencsére nem áztunk el. A jelzésekkel voltak problémák, de azért eltaláltam.

Endomondo ezt mondja: http://www.endomondo.com/workouts/267213900

Szólj hozzá!

Címkék: Teljesítménytúra Bakony

A bejegyzés trackback címe:

https://tereperdo.blog.hu/api/trackback/id/tr965628632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása