HTML

Linkek

A futás olyan hegyek nélkül, mint az élet futás nélkül. Lapos.

Friss topikok

  • csuth.tamas: Onedoor Trail a Mecsekben :) (2019.10.01. 07:19) Instant túrák áttekintés
  • Zsalapa: Valamennyi "40 éves hobbifutó" nevében gratulálok! :D (2019.03.13. 14:05) VTM 2019
  • luy123: Készülőben van egy Pilisi Kilátások Kör is, a "Pilisi Kilátások" jelvényszerző mozgalom alapján. (2016.10.20. 15:50) Körző
  • RabiMiki: Csákvár már vááááros! Aztakutyafáját! Gratulálok! :) (2014.10.12. 21:40) VérKör bringával
  • ubp: Egészen kedvet kaptam :) De tudom, hogy milyen sok munka, futás van mögötte! Gratulálok a szép te... (2014.05.11. 22:46) Terep százas 2014

Írott-kő 70 (2013)

2013.10.21. 08:47 pamutmamut

A múlt heti maraton után nehezen múlt az izomlázam. Egész héten nem futottam, furcsa is volt de jól esett pihenni. Mindkét combomban volt egy kis húzódás amit még szombaton is éreztem. Pénteken munka után Zakóval indultam Kőszegre. A romantikus nevű Andalgó hold apartmanban foglaltunk szobát. :-) Megérkezés után rögtön a belvárosba mentünk és beültünk egy kellemes kocsmába lazítani.

Reggel 5:45-kor a rajtban voltunk. Nem voltak sokan, gyorsan beneveztünk. 8 fok volt, de teljes szélcsend így nem éreztük hidegnek. A cicanadrágokból jó látszott, hogy más futók is indulnak a túrán. Ja igen, ez egy teljesítménytúra alapvetően gyalogosok részére. Az utóbbi években azonban egyre nagyobb számban indulnak futók is a túrákon. Több mint 600 teljesítménytúrát rendeznek az országban, minden hétvégén van miből választani, a nevezési díj pedig töredéke egy versenyének. Az Írott-kő 70-et idén rendezték 25. alkalommal, régi túrának számít. A Kőszegi-hegység nevezetes helyeit járja be az útvonal. Eddig kétszer teljesítettem gyalogosan.

A rajt előtt intézett pár szót hozzánk a rendező és 6.00-kor nekivágtunk. Zsolt a 35-ös távon indult csak az első pár száz méteren volt közös az útvonal. Az elején tempós gyaloglással kezdtünk, még sötét volt. Kicsit lassú volt a tempó, de bemelegítésnek jó volt. Nem akartam előre menni mert nem voltak tökéletesek a jelzések. Beszédbe elegyedtem pár kollégával. Az egyik 70 éves volt és arra panaszkodott, hogy már nem megy úgy mint régen már csak 5,5 Km/h átlagsebességre futja. :-) Ez egy ilyen túrán elég erős tempó! Egy másik fickó pedig 50 felett volt és három éve kezdett el túrázni. Megcsinálta  Kazinczy 200-at és 2015-be körbe akarja futni a Balatont, de nem 4 nap alatt ahogy én tettem hanem egyben! Előttünk pedig egy gép haladt. Élő szövet a belső fém vázon. Tavaly ő lett az év teljesítmény túrázója: 7367 Km tett meg 1 év alatt (átlagosan 140 Km / hétvége). Jó kis csapat verődött össze.

Az Enikő forráshoz felérve rájöttünk, hogy nem ott van a pont hanem egy kicsit odébb az aszfalt úton. Már kezdett világosodni, de még kellett a fejlámpa az erdőben. 3 futó haladt előttem, őket követtem. Egyszer-egyszer eltévedtünk, de semmi komoly. Velem felé közeledve az egyik futó hatalmasat esett, majdnem bevágta a fejét egy fába. Szerencsére komolyabb sérülés nélkül megúszta. Velembe tea és zsíroskenyér fogadott. Egy vízhólyag  kezdett keletkezni a lábamon, úgyhogy gyorsan leragasztottam 2 réteg leukoplasttal megelőzésképpen. 

Velem után Bozsok jött és elindultunk felfelé. Az év túrázója előttem haladt egy sráccal (állítólag előző nap egy 100 Km-es Csehországi túrán voltak). Húzós emelkedő a Kalapos kőhöz majd egy hosszabb jól futható lejtő itt megelőztem őket. Felfelé erős tempót mentem, de valaki közeledett. Nem valaki hanem a robot. Simán megelőztek. Az Írott-kő 882 méteres csúcs előtt páran már szembe jöttek. Felmentem a kilátóba, látni lehetett a Rax-ot és a Schneeberg-et. írottkő.jpg

Erős szél volt ezért gyorsan lefelé indultam. A ponton Diannás cukrot kaptunk és egy sráccal indultunk lefelé (ő esett el). Velemig együtt futottunk és beszélgettünk, így gyorsabban telt az idő. Velembe érve forró tea és tankolás (víztöltés a zsákba) volt a program. 

Elindultuk a Szent-Vid kápolnához. Az emelkedőn társam lemaradt, de fent találkoztunk. Kisebb térdfájdalomra panaszkodott. Az esés nem tett jót neki. Pár Km múlva végleg lemaradt már nem találkoztunk többet. Innen egy magányos szakasz jött. Hörmann forrás után jól futható rész, sok aszfalt. Stájerházaknál finom almát kaptam. Innen fehér pöttyöt kell követni. benőtt, nehezen járható szakasz.

feherpont.jpg

Fölfelé izzadok, lefelé meg fázok. Nem tudok normálisan felöltözni. Következett a Tábor-hegy. Itt mindig elfelejtem, hogy az első emelkedő után még nincs vége. Jön még egy. Lejtő majd egy hegygerincen futok magányosan amikor mögöttem feltűnik egy futó. Ő 50-es távon indult.

Paradicsomos nevű pont után együtt indulunk el beszélgetve. Futunk de bele-bele gyaloglunk. Közös téma a futás, mi más lenne. :-) Mindenki a nehezebb versenyeit emlegeti, nem kell szégyenkeznem.

irottko_parad.jpg

1-2 Km múlva elhagy és egyedül megy tovább én gyaloglom és olivabogyót eszem. Futva követem, de már csak Hétforrásnál érem utól.

irottko_hetvezer.jpg

Hétforrásnál vizet töltök és egy meredek emelkedőn felmászom Óház-tetőre. A kilátóba már nincs kedvem felmenni mert már 41 Km van a lábaimban.

irottko_ohazteto.jpg

A zöld jelzésen ereszkedek lefelé, mikor feltűnik előttem a robot és társa. Megelőzöm őket (a célig már nem előznek vissza). Cáki pincéknél készítek pár fotót és futás tovább.

irottko_cakipincek.jpg

Egyre többször kell megállnom és gyalogolnom. Harmadszor is beérek Velembe. Rövid megálló, pecsét, víz töltés és usgyi. Innen még 18 Km a cél. 

Kiskertek, akácos, bozót. Nem szép rész. Kőszegszerdahelyen csak átutazom és a Kenyér-hegyen kapok pecsétet. Ide már sötétben szoktunk megérkezni ha gyalog teljesítünk, most pedig nincs még fél 4 sem. Lukácsháza előtt hosszú egyenes. Jól futható lenne ha még menne. Csökkenő pulzus mutatja a túlélő üzemmódot. Innen már nagy tempó nem lesz. A gyomrom nem túl jó, enni alig bírok. A 87-es főúton az átkelés nem egyszerű. 1-2 perce várnom kell mert óriási a forgalom. Jelzetlen szakasz, megyek az orrom után. Szántóföld mellett vezet az út, távolban egy autó. Talán ott az utolsó pont? Begyűjtöm az utolsó előtti pecsétet és szaladok a cél felé.

Inkább gyaloglom mint futok. A futás már nem megy. 100 m futás 100 m gyaloglás még éppen bírható. Kőszegfalva után hosszú, nyílegyenes kerékpárút a sínek mentén, majd a főúton megyek. Beérek Kőszegre. Nagyjából 2 Km-es városi szakasz. A fő téren fesztivál van, már hallom a zenét. Elfutok a szállásunk előtt, innen már csak 800 méter a cél. Kis kocogás, kevés gyaloglás és bent vagyok. 10 óra 45 perc alatt van meg a 68,8 Km 2200 m szinttel. Lefaragtam a szintidőből 6 óra 15 percet. Ennyit terveztem. 4. helyen értem célba a 33 indulóból, bár hangsúlyozom hogy ez nem verseny!

Ahogy Döglégy Zolee mondaná: "Szuper a túra, a brigád tudja!". Egy 70-es túra sosem könnyű, ez sem volt az. A jelzések nem voltak tökéletesek, de a szép táj és a tökéletes időjárás kárpótolt ezért. A combomban lévő húzódás teljesen elmúlt! Regenerációs kirándulás! :-)

3 komment

Címkék: Teljesítménytúra Írott-kő

A bejegyzés trackback címe:

https://tereperdo.blog.hu/api/trackback/id/tr185590233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peNge 2013.10.21. 09:17:56

gratulalok! de az tuti, hogy te is gep vagy, elo szovet a femvazon...

Tinca 2013.10.22. 21:27:08

Szia! A cseh 100-as valami félreértés lehetett, nem voltunk ilyenen. Bár ez Rudinak, a "robotnak" nem lett volna probléma.
Egyébként pedig gratulálok!
(Az ellenőrzőpontok nyitva voltak már mindenhol? Mi nem mertünk sokkal gyorsabban haladni az itineren írt nyitásoknál emiatt.)

Üdv,
a "robot" társa

pamutmamut · www.verkor.hu 2013.10.24. 14:54:33

Szia,

Remélem nem sértettem meg senkit a Robottal! :-) Nem annak szántam. Igen nyitva volt minden pont. Láttam, hogy beszélgetősre vettétek a figurát. Szintén gratulálok!
süti beállítások módosítása