HTML

Linkek

A futás olyan hegyek nélkül, mint az élet futás nélkül. Lapos.

Friss topikok

• csuth.tamas: Onedoor Trail a Mecsekben :) (2019.10.01. 07:19) Instant túrák áttekintés
  • Zsalapa: Valamennyi "40 éves hobbifutó" nevében gratulálok! :D (2019.03.13. 14:05) VTM 2019
  • luy123: Készülőben van egy Pilisi Kilátások Kör is, a "Pilisi Kilátások" jelvényszerző mozgalom alapján. (2016.10.20. 15:50) Körző
  • RabiMiki: Csákvár már vááááros! Aztakutyafáját! Gratulálok! :) (2014.10.12. 21:40) VérKör bringával
  • ubp: Egészen kedvet kaptam :) De tudom, hogy milyen sok munka, futás van mögötte! Gratulálok a szép te... (2014.05.11. 22:46) Terep százas 2014

Toszkán nyaralás

2013.07.10. 12:48 pamutmamut

A futók nyaralni is járnak, de nem minden nyaraló futó. Na ezért nem lettem filozófus. :-) Idén Olaszországban, Toszkánában töltöttünk 8 napot. Terveink szerint négy napot kerékpároztunk és négy napot városnézéssel töltöttünk. Autóval tettük meg a Lajatico melletti kis farmházhoz az 1020 Km-es utat, hátul a csomagok és a bringák. Hajnal 5-kor indultunk és 16:00-kor érkeztünk meg.

A szállás

Szállásunk egy kis különálló házikóban volt egy farmon. A ház több mint 300 éves volt, kőből és téglából épült. Belül fehérre volt meszelve és sötét fa bútorokkal Toszkán stílusban volt berendezve.

Kis ablakok voltak rajta, de abból viszonylag sok így elég világos volt az épület. A házon lévő nyílásokban madarak fészkeltek és gyíkok laktak.

Kerékpározás, futás

Mi Mountain Bikeozni mentünk. Mint kiderült a legtöbb Olasz országútizik errefelé. Az első nap a szállásadónk figyelmeztetett, hogy magas fűbe ne menjünk a kígyók miatt. Az első tekerésünkön mindjárt egy alig használt, gazos földútra tévedtünk ahonnan aztán visszafordultunk mert alig láttuk merre vezetett. Pár km-rel odébb találtunk egy jó kis murvás utat ami Volterra felé vezetett.

A térképet elraktuk és a dombtetőn épült Volterrát vettük célba. Az út jó kacskaringós volt, de csak elértük Volterrát. Hamar rájöttünk, hogy a dimbek-dombok valójában Vértes szintű emelkedők.

Az autósok elég jól kikerültek mindenhol, ha kell lelassítanak a szűk utakon. 1-2 esetben fordult elő, hogy túl közel mentek el. A térkép szerint túristautak is voltak a környéken. Néhány jelzést is láttunk de a jelzések követhetetlenek. Ettől függetlenül térképpel jól tudtunk tájékozódni.

Összesen négy napot bringáztunk. Nagyjából 2/3 részt aszfalt úton tekertünk a többit pedig murván. Napi 32-45 Km-es távokat mentünk majd utána a medencében hűtöttük magunkat. Azt azért nem állítanám, hogy Toscana kerékpáros paradicsom de a kis falvakat mindenképpen érdemes bicóval bejárni. Így nem gond a parkolás és többet lát az ember mint autóval, ráadásul környezetbarát. A legtöbb faluban kevés a turista és nagyon szép régi városközpont található. Szinte minden faluban volt bolt, kávézó és kút úgyhogy tudtunk venni egy-egy fagyit vagy éppen vizet, üdítőt. Kerékpáros boltot mindössze egyet láttam, azt is igen szerény kínálattal, pedig jártunk jó pár helyen.

A helyiek közlekedési céllal nem igen használják a biciklit, valószínűleg a húzós emelkedők miatt. Aki bringázott az mind fejvédőben és valamelyik helyi klub mezében volt.

Futókat főleg a városokban láttam kocogni, ezen kívül egy srác futott az út mellett és egy másik hátizsákkal indult terepfutni a Cinque Terrén. Az egyik nap én is elfutottam Lajaticoba és vissza egy kis forgalmú aszfalt úton. 11,8 Km volt úgy 120 m szinttel 59 perc alatt.

Képek: https://plus.google.com/photos/100941497803930259248/albums/5893341752846262193?partnerid=gplp0

Szólj hozzá!

Címkék: nyaralás bringázás Toszkána

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.