HTML

Linkek

A futás olyan hegyek nélkül, mint az élet futás nélkül. Lapos.

Friss topikok

• csuth.tamas: Onedoor Trail a Mecsekben :) (2019.10.01. 07:19) Instant túrák áttekintés
  • Zsalapa: Valamennyi "40 éves hobbifutó" nevében gratulálok! :D (2019.03.13. 14:05) VTM 2019
  • luy123: Készülőben van egy Pilisi Kilátások Kör is, a "Pilisi Kilátások" jelvényszerző mozgalom alapján. (2016.10.20. 15:50) Körző
  • RabiMiki: Csákvár már vááááros! Aztakutyafáját! Gratulálok! :) (2014.10.12. 21:40) VérKör bringával
  • ubp: Egészen kedvet kaptam :) De tudom, hogy milyen sok munka, futás van mögötte! Gratulálok a szép te... (2014.05.11. 22:46) Terep százas 2014

Gerecse 50

2013.05.05. 17:08 pamutmamut

A Gerecse 50 a legnépszerűbb és a Kinizsi után a legrégebbi teljesítménytúra. Középiskolában indultam először rajta, 1993-ban, azóta több, mint 10-szer teljesítettem. Érdekes módon még mindig nem unalmas. Mindig más a táj, más az időjárás, minimálisan más az útvonal (pl: kevesebb létra). Talán azért is szeretem, mert jól ismerem és tudom mire számíthatok. Három éve futva teljesítjük. Idén 6:00-kor vágtunk neki Paripával és Misával.

A városban sorra előzgettük a gyalogosokat és a szanatóriumhoz érve már csak hárman futottunk, senkitől sem zavartatva. Az idő kellemesen hűvös volt 12 fok, párás, ködös. János forrás után a meredek részen belegyalogoltunk egy keveset, majd ismét futottunk. A sziklás részt gyalog teljesítettük, majd Misa elvált tőlünk, mert Ő a 20-as távon indult. Kicsit sajnáltam, hogy nem tart velünk hiszen látszott rajta, hogy élvezi a futást (sebaj majd jövőre).

Paripával ketten folytattuk, a sárga jelzés elején kocogtunk, majd gyalogoltunk. Mondogattuk: „Messze még a vége, ne lőjük el az összes puskaport.” A murvás úton futásnak eredtünk, az elmúlt hetek futásait beszéltük meg közben és így hamar elértük a Baji vadászházat, ahol a másodszor is bélyegeztek. Itt csatlakozott hozzánk Tibor, aki egyedül indult.

Hárman folytattuk a piros jelzésen. Mivel senki sem volt előttünk, egy pillanatra elbizonytalanodtunk merre is kell menni. Furcsa így emberek nélkül, figyelni kellett a jeleket. A könnyebb emelkedő megfutása után köves lejtő jött, majd aszfalt, ami a Gorba-tetőre vezetett. Tardosra aszfalton futottunk be jó tempóban. A templomnál vizet vételeztünk és bélyegzés után sétálva ettünk egy túrós rétest.

A következő szakaszt Pusztamarótig jórészt megfutottuk. A talaj száraz volt, jól haladtunk. Közben a nap is előbújt és egyre melegebb lett. Rövid bélyegzést követően már robogtunk is Héreg felé. Könnyedén ment a futás. Alig pár helyen sétáltunk bele. A lejtőket pedig jó tempóban tudtuk futni. Héregen Paripa ragtapaszt kért az elsősegély nyújtóktól a mellére, mert elfelejtette leragasztani a mellbimóját. Fájdalmas sérülést lehet így összeszedni, a póló véresre tudja dörzsölni. Szerencsére még időben volt. Vizet töltöttünk a temetőnél és elindultunk a Bányahegyre.

Bányahegy a Gerecse legnehezebb része. Egy hosszas kacskaringós emelkedő vezet fel rá fiatalos erdőben. Mire ide érnek a gyalogosok úgy 13:00 óra körül jár az idő és nagyon meleg van. A végén pedig egy rövid, de igen meredek emelkedő keseríti meg a gyanútlan túrázók életét, ami sokszor csúszik is. Megállás nélkül kaptattunk fel rá, futásról persze szó sem volt. A tetőre érve ismét egy ellenőrző pont fogadott. Ittunk és nekiiramodtunk a leghosszabb, 11 Km-es szakasznak.

Tudtuk, hogy ezen a szakaszon sok múlik. Hosszú, de jól futható rész következett. 6 óra alatt akartuk teljesíteni a 49 Km-es útvonalat ehhez végig kellett futni ezt a szakaszt. Mivel már több, mint 30 Km volt a lábunkban, ezért ez komoly kihívást jelentett számunkra. Közepes tempóban futottunk a tolnai műútig, csak a mezőnél gyalogoltunk bele pár száz métert. Itt egy kicsit elcsigázottnak éreztem magam, de egy gél és sok folyadék helyre rakott. A műútnál pont nem volt, de frissítés igen. Ettünk zsíros kenyeret, amit szódával öblítettünk.

Egy sík, majd egy hullámzó szakasz következett, majd egy köves lejtő Koldusszállásra. Kevés gyaloglással megfutottuk ezt a részt is. Még mindig jól álltunk idővel és már csak 10 Km volt hátra. Egy hosszú alattomos emelkedő volt a következő kihívás. Az elején futottunk, a kanyar után gyalogoltunk. Itt csatlakozott hozzánk egy szakaszon a 20-as táv. Kerülgettük az embereket. Bélyegzés után elváltunk tőlük és ereszkedésbe kezdtünk az autópálya hídhoz. A híd után Paripa gyors gyaloglásra buzdított, mire én kocogni kezdtem az enyhe aszfaltos emelkedőn. Követett, Tibor kissé lemaradt. A nagy kanyarnál elfogyott a szufla, ezért gyalog másztuk meg a meredekebb részt. A síkon ismét futottunk és Tibor is utólért. Az utolsó pecsétet is megkaptuk a Turulnál.

Térdroppantó lépcső jött, sok gyalogossal, majd meredek ereszkedés a városig. A városban gyors tempóban futottunk a célig, ahol lenyomtuk a stoppert. 5 óra 45 perc alatt teljesítettük a 49 Km-t 1500 méter szinttel. A tavalyi időnket majdnem 1 órával megdöntöttük. Elégedetten ittuk meg a citromos sörünket.

Könnyed, élvezetes futással teljesítettük ismét a Gerecsét. Remélem jövőre is hasonló időben futhatunk és a Misa is velünk tart majd!

3 komment

Címkék: Gerecse50

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Futómadár · http://madareteto.blog.hu 2013.05.22. 20:40:57

Szia. Nagyon élvezetes a beszámoló, kedvem lenne most azonnal indulni is.
A Gerecse50 honlapján nem láttam utalást arra, hogy futva is lehet teljesíteni a távot illetve távokat. Hol kell jelezni ha az ember futva kíván menni, illetve nem nézik rossz szemmel?

pamutmamut · www.verkor.hu 2013.05.23. 07:21:07

@Futómadár: Köszi! Induláskor figyelmeztetett a főszervező, hogy nem biztos hogy nyitva lesznek a pontok. Szerencsére mindegyik nyitva volt mire odaértünk. Nem egy futóbarát túra, de nem nézik ki a terepfutókat. A terep elég könnyű, csak időben kell indulni mert 6.00 után nagy tömeg várható és nehéz előzni. Jövő héten rendezzük az Oroszlány 50 teljesítménytúrát ahol lesz terepfutó táv is. Én vagyok az egyik főszervező. www.koszak.hu
A terep elég könnyű és fél liter víznél nem kell többet magaddal vinni.

Futómadár · http://madareteto.blog.hu 2013.05.24. 22:31:51

Sajons/szerencsére ha minden jól megy a jövő hét végén költözünk, pedig a 30-as távot eséllyel tudtam volna teljesíteni. Mindazonálltal keresem a lehetőségeket főleg rövidebb távon, mert ilyen a környéken csak a Mecsek Trail van amit az idén szeretnék első alkalommal végigvinni. A Borvidék 4.0 is jó volt némi görcsöt leszámítva, de ugye ez betonos főleg. Szóval legkésőbb jövőre ott leszek.